H2O mop X5 - utvärdering

(Den som orkar läsa allt får en kaka (eller förresten, inte du mamma!))
Lite grejer som man fick med.

Jo, i onsdags när jag skulle sanera lägenheten plockade jag fram den här efter att jag svabbat och dammsugit golven. Det finns fyra "värmelägen" på moppen och på hårda golv rekommenderades man att ha på läge 2, och på parkett läge 1. 
Det fungerade riktigt bra, istället för bajsdoft så luktade det plast och ånga (eftersom den aldrig använts förut) och det kändes att man fick bort sådant som inte gått bort förut. Något som var lite jobbigt var att den var lite tung att "putta" framåt och dessutom så böjde sig handtaget när man gjorde det (inte speciellt konstigt egentligen eftersom det bara är plast, men ändå!)
Körde även över mattorna (fick sätta ner moppen i den där trekantiga saken som man ser lite på bilden) och då skulle man ha läge 3-4. Blev väldigt bra! Dom såg fräschare ut direkt och katthåret fastnade på moppen. Minuset här är att de blev lite fuktiga och att det luktade lite... jaa nästan fotsvett, men det gick bort efter en stund!

Tar man bort handtaget och byter ut själva moppdelen mot en liten jetstråle..grej så ser den ut såhär. Lite tung och ska väl inte rekommenderas till de med handledsproblem kanske.. Här syns ävern vridknappen för lägena och on/off knappen (som lyser rött när den inte är redo)
Antog utmaningen med att rengöra handfat och speglar (som inte blivit rengjorda på ett par veckor..). 
Efter!
Före!
Efter!
Före!
Efter!
 
Här körde jag över hela handfatet ett bra tag så att smutsen "luckrades upp" sedan fick jag ta papper och trasa för att torka innan jag drog över med jetstrålen en gång till. Speglarna var bara att blöta ner lite och sen torka (finns med en speciell grej till fönster och speglar med en fönsterduk och skrapa på men det orkade jag inte hålla på med ;))
Jag kunde även tagit på en borste på jetstrålen för att snabbare få bort smutsen, men det orkade jag inte heller!

Summan av kardemumman är att den är helt klart värd den tusenlapp som vi köpte den för på SIBA!
 
Betyg: 4/5 toasters!

Läst! Får jag en kaka nu?! (:

Svar: Haha, får väl se om jag tar med mig en på tisdag ;)
Sofia

La'mama

Bra mopp, den däringa, blev jätte fint och rent ju! :) Att man kan fräscha upp mattor med den var ett plus i kanten! Tror att jag ska se vad den kan göra med något fönster hemma hos er, någon gång när jag känner manad... ;)
PoK från lilla mamman




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR