Pucko - dag 1

Det var väldigt oroligt i buren inatt, han traskade runt och skulle prompt vara i kattlådan och så skulle han sprätta ut sand på golvet. Till slut fick vi plocka bort lådan, men han fortsatte att åla omkring och försöken till att tvätta sig ökade nog bara under natten.
Så det blev inte speciellt mycket sömn, och när Erik åkt till jobbet började det vankas ännu mera. Han ålade och var väldigt osams med tratten som bara var i vägen när han ville tvätta sig.
Någon gång innan 10 var han väldigt stressad, smärtlindringsplåstret började lossna i kanterna (det ska sitta kvar till måndag kväll).
Så jag ringde till Valla (på inrådan av Erik) och frågade vad jag skulle göra. De sa att han troligtvis var väldigt hög, då plåstret börjat verka vid 4 inatt, så då kunde de uppfattas som förvirrade. Plåstret kunde jag tejpa fast lite extra själv eller åka in och få hjälp med det.
Jag satt bredvid honom utanför buren och kliade honom så att han lugnade ner sig, så låg han ett tag innan det började om igen. Efter tredje omgången med klapp och kli så la han sig tillrätta i kattlådan och sen så sov vi båda i två timmar tills Erik kom hem från jobbet med kirurgtejp och Metacam. Erik ringde till Valla igen medan jag åt frukost, nu angående att han stödjer väldigt mycket på det opererade benet, till och med spjärnar emot med det.
De tyckte att vi skulle ta bort plåstret för att få bort lite smärtlindring, det är ju bra att han inte har ont men han får egentligen inte alls röra så mycket på sig som han gör nu!
Han fick en omgång Metacam också (som ipren för oss, ska han få 1 gång/dag i 4 veckor i munnen).
Nu ligger han och vilar och verkar okej, senare ska vi nog ta bort plåstret eller så testar vi att skärma av buren ännu mera och se om han lugnar ner sig.
 
La'mama

stackars Pucko! Hoppas han lugnar ner sig, så ni kan få sova gott inatt! <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR