Back 2 School

Idag var första dagen i skolan, första dagen i 3'an. (Kunde ju vara lyckligt arbetslös nu, men nej. ROLIGT att byta skola och gå om ett år..)

Började klockan 9 med att hälsa en ny kille i klassen välkommen, sedan gick Jonas igenom veckans schema och vart alla skulle vara under dagen (väldigt få som kom ihåg vilket individuelltval de hade tagit). 
Efter en låång rast med massa ta-igen-snack med Amanda, Jossan och My så blev det dags att veta vad kursen Grönsaker, Frukt & Bär skulle innehålla. Förhoppningsvis blir det kul, men det borde det väl vara när det bara är vi fyra som har det ämnet! Fram till januari någon gång ska vi i alla fall lära oss om maaaassor olika grönsaker och andra.. nyttigheter, ympning och förökning av olika bärbuskar och träd skulle vi nog också få testa på!

Efter att ha plockat äpplen och skördat majs var det äntligen dags att åka hemåt! Väl hemma började jag stycka upp mina 4 majskolvar och frysa in 3½ av dom och sedan käka upp den lilla godingen:
 
Sedan dess har jag chillat och nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon blir förhoppningsvis en kort dag då vi börjar 10:10 och då ska vi bara prata enskillt med Jonas innan vi får gå hem igen, så då ska jag nog ta en sväng på stan och köpa lite nödvändigheter! :)
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR