9/7, Dag 3 - genom Tyskland

101 mil

Vi vaknade upp på hotellet i Hamburg relativt tidigt och påbörjade då vår färd mot den Österrikiska gränsen!
Någonstans halvvägs, klockan kan nog ha varit runt 3-4 så stannade vi till i Ingolstadt där Audi-fabriken ligger. Kollade bara lite utanför och sedan åkte vi till Burger King och åt.
"Geschmack ist King" stod det lite överallt och jag frågade Erik om han visste vad geschmack betyder.
"Ja, det måste väl vara 'grillat' eftersom vi säger 'grillat är kung' ".
Gissa om jag garvade åt honom ett tag innan jag förklarade att vi faktiskt säger 'taste is king' och sist jag kollade så betyder faktiskt 'taste' 'smak' ;)
Senare på kvällen så kom vi fram till gränsen och sov i den tyska staden Lindau på ett litet B&B.


Jag hade en tendens till att somna lite titt som tätt, autobahn var inte så värst intressant faktiskt ;)

Sängsängsäng i Lindau (kommer faktiskt ett inlägg om det här B&B'et också!)
La'mama

....och där tog Erik kort på dig...när han ligger i vänster filen på autobahn... :0
Kramelikram <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR