År 2012 / Januari - Juni

Januari:
Började andra terminen i första ring (aslänge sen man sa så ju!) och bestämde mig för att hoppa av NV-inriktningen. Inser nu att det var ganska oklokt, men det är sånt man får ta. Betalade även in pengar hos körskolan och började övningsköra hemma lite grand.
Var också väldigt lång- och mörkhårig då!
 
Februari:
Johan flyttade in i farmors gamla hus, jag var inne på ögonkliniken i Vrinnevi där man konstaterade att jag hade ett pyttelitet brytningsfel samt att jag antagligen haft ögonmigrän.
Klarade av riskettan med Linnea.
Klippte av mitt hår en bit också:
 
Mars:
Var och kollade på Mustasch!! Såg även Viking (Eriks systerson) spela ishockeymatch för första gången.
Bockade av min första körlektion och några teorilektioner.
Skolan fortsatte som vanligt, prov, inlämningsuppgifter och individuella valen skulle lämnas in. Jag valde då högskoleförberedande SAMT historia/samhäll och matte 2a = 300p mer än vanligt.
Zoega såldes.
"Red" på min häst för första gången!
Denna månad blev det även lite vårdcentralbesök då jag hade hjärtklappning, yrsel, magont, illamående mm - allt slutade med att läkaren tyckte att jag hade urinvägsinfektion??
Erik köpte ny bil - Audi A4 - och la ut S6'an på blocket.

Den 31 mars var vi tvungna att säga farväl till vår älskade Skott ♥

April:
Åkte till Bil-Elmia, väldigt otäckt på nervägen då det var en kärring i Citroën som prejade oss! Höll på att sluta illa det där..
De nationella proven drog igång, usch! Pratade om min relation till katter på det muntliga, svenska nationellaprovet.
Körlektionerna på körskolan fortsatte. Mánadís åkte iväg på foder till samma person som köpte Zoega.
Jag var mycket uppe hos pappa och hästarna, firade såklart Tvistur på 5 årsdagen. Valborg spenderades hos Johan med grillning och massa härligt folk!

Maj:
Massor med prov, inlämningar och nationella prov nu innan praktik (2v på Jogestorp) och sommarlov!
På mammas födelsedag firade vi mormor och kusin Andreas som fyllt 70 resp. 20 år. Blev en heldag inne i Norrköping som avslutades i Skärblacka - OKDenseln stugan!
Alla trädgårdsklasser åkte ner till Malmö/Helsingborg för att kolla på universitetet i Lomma och heja på skolans deltagare i yrkes-SM.
 
Juni:
På vår 18årsdag blev det lite stressigt. På morgonen blev det frukost på sängen mamma, sedan hem till pappa och gratta Gestur på 16årsdagen innan det blev grillat till lunch och glass till efterrätt! En väldigt kall födelsedag - 9 plusgrader!
Vid tre kom Eriks föräldrar med respektive samt mormor hem till mamma så vi blev firade där med fika och varm smörgåstårta. Massa paket!
I skolan började uteveckan - plantera och skörda.
Fick även reda på massor med betyg innan sommarjobbet på kyrkan i Skärblacka började den 11 juni och höll på i fyra veckor framåt. Med andra ord slutade jag skolan en vecka innan alla andra!
Midsommarhelgen - firade pappa och partajade hos Andrew i Ringarum.
Vi planerade även en resa genom Europa.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR