bortskämda katter - Nobby Manga

 
Idag insåg Erik att: nämen ojdå, snart slut på kattmat! Så han for in till Djurkompaniet för att köpa en 10 kilossäck med mat och så skulle han nog in på Siba och kika efter en våg och ett mobilskal.
Jag städade flitigt här hemma i lägenheten och efter ett tag så ringer Erik och undrar om vi inte ska ta och köpa en klösmöbel till katterna? Jovisst, men inte någon bajsdyr, kolossal grej bara.

Jag fortsätter och städa och efter ytterligare en stund så ringer han igen och berättar att han köpt den dyraste, för den kostade ju bara några hundralappar mer än den som vi pratat om innan. Så han åkte hem med en säck kattmat, en klösmöbel, ett mobilskal, en film, massa batterier men ingen våg.

När jag gick ner för att hjälpa till att bära upp så fick jag mig en liten chock - den var gigantisk och svintung.
Så fort Erik varit och lämnat bilen i garaget så satte han ihop den och den blev ju inte direkt mindre. 165 cm hög och bottenplattan har en omkrets på 65cm.
Till en början så var ingen av katterna speciellt intresserade, men sedan efter vi lagt ut massor med mat över hela möbeln så började Pucko sin matjakt!
känner doften av mat som ligger på kudden högst upp
Oboy vågade sig ner från den trygga platsen i soffan för att nosa lite på en boll

Efter att ha ätit upp i princip all mat så lade han sig nöjt i en av kojorna och vilade en stund.
Det finns 3 leksaksbollar med pinglor fästa i resårband.
Oboy hittade lite mat som Pucko missat, så här söt och stolt var han då!
Undersöker ena kojan.
La´mama

Åh vilken fin! Stor är den ju, men ni har ju gott om plats ;) Katterna verkar ju att gilla den, och det är ju huvudsaken! :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR