12/7, Dag 6 - Från Livigno till Venedig

40 mil
 
Vaknade återigen upp på Möta Hotel och begav oss ner till frukostbuffén innan vi packade ihop våra saker och checkade ut. Klockan 10 satt vi i bilen och åkte mot Venedig!

Billig diesel! Dessutom hade de V-Power Diesel där nere, fräänt!

Bilen passerade 7777 mil!


Och självklart så sov jag lite i bilen på motorvägen i Italien också ;)

Så var vi framme på pakeringen på fastlandet utanför Venedig vid halv 4. Man fick en smärre chock när man öppnade bildörren och klev ut i den 35-gradiga, kvava värmen efter att ha spenderat några dagar uppe bland bergen där det på sin höjd kunde bli 20 grader! Ni ser ju liksom kläderna jag hade på mig! 
Båtbussen ifrån fastlandet ut till Venedig gick kvart i 4, så det blev att småspringa lite till hållplatsen.
Resan tog ca 25 minuter och när vi kom fram var det bara att sätta sig och vänta till nästa båtbuss som skulle ta oss lite närmre hotellet. Det tog ett tag och det var smockfullt på båten! När vi väl var framme vid "vår" hållplats så var det bara att ta fram kartan och leta efter B&B'et, och det var inte det lättaste!


Nästan det finaste hotellrummet, eller vad tycker ni? xD

Två bilder tagna utanför B&B'et

När vi väl kom in på rummet så var vi genomsvett, typ, så vi tog en snabbdusch och bytte om till lite lämpligare kläder för den här ovana värmen! Sedan gick vi ut och såg oss omkring, gick mest på de stora gatorna och hittade även till Piazza di San Marco (ett stort torg där San Marco kyrkan ligger)!

Här ser man en bussbåt påväg till en hållplats



Piazza di San Marco - San Marco kyrkan


Lilla "båten"!

Och typ så här bra blir jag på bild!

Efter att ha knallat runt ett bra tag så började vi leta efter en restaurang, inte det lättaste om man är kräsen - hä..hä.. Tillslut så hittade vi iaf ett ställe att äta på, och inte speciellt långt ifrån B&B'et! Jag åt spaghetti bolognese och Erik åt någon pizza. Eller åt och åt, det var svinmycket mat och när jag kommit halvvägs så hittade jag en liten plastbit. MUMS.
Vi gick iaf tillbaka till hotellet vid 10 kanske och somnade relativt snabbt efter det! 
La´mama

Åh vilka härliga bilder.
Jättefina kort Erik har tagit på dig gumman! Finaste Fian <3

my

Vilka härliga bilder Sofia! :D




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR