långhelgen:

(ganska ointressant för de som inte gillar när jag maler på om hästar ;))
fredag:Mamma kom och hämtade mig, vi umgicks med mormor och Maria och jag klippte mig på Peggie's och mormor färgade mitt hår. Blev väldigt nöjd!

lördag: Övningskörde till pappa, tog massa omvägar ;D
Linnea och jag bytte däck på Johans bil :p Och sen så red vi en sväng med grannarna (Jag - Gimmen, Linnea - Elgur), båda våra hästar var riktiga odjur!

Jag myste lite med min hästapålle sen, ryktade honom jättelänge medan Linnea och Anneli red på deras unghästar (Dropi och Njála).

När de kom tillbaka så sadlade & tränsade vi Tvistur och Anneli arbetade honom i korallen ett tag. Anneli sa att han kändes lite små sur och trälig, men jag fick sitta upp ändå och då blev han mer avslappnad och glad! Skrittade och travade i båda varven och började även ta kontakt med munnen och göra halt, jättesöt var han när han vände in mot Anneli alla gånger istället för att stå kvar på volten!
Sedan så ledde Anneli ut oss från korallen och vi gick runt på gården och tränade mera på tygeltag och skänklarna, att Anneli inte "longerade" Tvistur utan att jag gjorde det mesta. Han är så duktig min lille häst!
Så småningom ska vi testa att ha honom som handhäst samtidigt som någon sitter på och rider honom. :D


Fine hästen och Anneli i korallen!
 
Det sista vi gjorde var att sko om Gestur och så tog jag och Anneli en tur med ett antal hästar (Jag - Gestur & Viska, Anneli - Ljósbrá, Mánadís & Aska)
söndag: Erik kom till mamma på lördagkvällen och på förmiddagen så åkte vi till Gittan och hälsade på Åse's lilla hundvalp Rockie, lite söt var han faktiskt!
Sen så gjorde vi inte så mycket mera, kollade på Thor och började se på Captain America.
Idag: Erik åkte och fixade parkeringstillstånd till S6'an, handlade kött till kvällen och kattmat. Jag städade lite granna :p Nu så tvättar han och snart så ska vi fixa i ordning oss för att åka till Vånga och ha trevligt hos Johan!
 
FÅR ÖNSKA ALLA EN TREVLIG VALBORG!