semestern

Tänkte skriva lite kort om varje dag på Erik och min semester :)

Söndag, 8e - vi började åka 20.00 till Karlstad. Lite segt var det ^^ När vi väl kom fram så hade det börjat spöregna och jag var trött, så vi tog in på Scandic.

Måndag, 9e - efter frukost åkte vi mot Oslo klockan 08.00. Har för mig att det regnade lite.. När vi var framme så åkte vi direkt till några museum, Kon-Tiki och något båtmuseum. Kommer inte riktigt ihåg när vi var framme eller när vi åkte där ifrån, men vi började åka mot Geilo ungefär mitt på dagen.
Till Geilo kom vi iaf fram vid klockan 7. Då tog vi in på en camping, slog upp tältet och åt vår första måltid ^^

Tisdag, 10e - åkte från Geilo till Odda vid 9. Asfin väg! Såg lite glaciärer och en fränig stenstrand och hade väldigt fin utsikt :) Erik gjorde en snöängel också ;) Väl i Odda så fortsatte vi vidare till någon mindre stad där vi hyrde en hytt. Gjorde mat, kollade på film och lite så :)

Onsdag, 11e - Åkte till Sverige, var i Uddevalla klockan 7 och tog in på hotell för att det spöregnade. De hade dock bara ett enkelrum med 90 säng, men det gick ju ganska bra ändå ^^
Torsdag, 12e - Klockan 8 (kan ha varit 9 också (a)) lämnade vi Uddevalla och begav oss mot Nordens Ark. Checkade in på hotellet klockan 10, bar in sakerna och kollade in det fina hotellrummet :D
Sen gick vi runt i djurparken. Vi såg bl.a.:
Mindre Panda,
Sydlig Pudu,
Snöget,
Vildhäst,
Slaguggla,
Vargar,
Lappuggla,
Skogsren,
Järv,
Utter,
Snöleopard,
Amurleopard,
Amurtiger,
Pilgrimsfalk,
Lodjur
och Manvarg.
Och nu har jag glömt några också :)
På kvällen försökte vi hitta ett ställe som jag kunde äta på. Gick inte så bra. Vi åkte runt i Smögen, Hunnebostrand (tror jag) och Kungshamn. Sen hamnade vi i Lysekil och där fick Erik nöja sig med en pizza. Jag var snäll och köpte 1,6kg godis åt honom också :)

Fredag, 13e - åt frukost, checkade ut klockan 10 prick ^^ Tog ett varv i parken igen och sedan gick vi till lantgården och såg kor, grisar, getter, hästar, kaniner och jaa, sånt :)
Sen gick vi till "shoppen" och så fick Erik välja ut ett valfritt gosedjur, det blev en mellanstor varg, såklart ;) Jag köpte en liiiten varg som är i Eriks bilfönster nu :)
Tog vägen över Göteborg hem, jag somnade typ efter Jönköping :O Och vaknade i Linköping.
Sen åkte vi hem till mig och åt och visade bilder :)

NU är jag klar :D



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR