19 augusti

Igår var det första skoldagen, den började med massa trassel med klasslistorna, men tillsist kom alla rätt. Maria och jag kom i samma klass, tillsammans med 19 andra. Typ, då var vi 21 iaf, nu vet jag inte. Massa info. först, namnlek >< och innan lunchen blev det rundvandring på skolan. Efter den splendid goda maten, not, så blev det skattjakt! WIHOOO. Nahrå, men vi blev indelade i grupper och sen skulle vi gå och leta efter saker. Och eftersom vi går på en business inriktad skola så var det saker som:
3 banker, 1 advokatfirma, 1 egenföretagare 1 restaurang, veta momsen hos en frisör, på en bok och livsmedel, hitta en monopol affär (hade nooooidea om vad det var för något xD det var tydligen typ Systembolaget ^^)
Vi fick en penna också, och den skulle man byta upp sej med. Tex så bytte man pennan mot en trumpinne, trumpinnen mot honung osv. Ett lag fick en Henry Lloyd tröja ^^
Sen på slutet av skoldagen så fick vi våra busskort och några skrev upp sig på om man ville byta klass.
När jag kom hem så åt jag en snabbis och började sedan diska allllllt. Mor kom mitt i disken och tio i 5 så gick vi ner till körskolan. Föreläsning mellan 5 och kvart över 8.. Kul!
sov

Idag så gick jag upp halv 8, slappade lite och sen så gick jag till skolan. Vi samlades, några hade bytt klass bl.a. Anna, så hon går i min klass nu, och sen gick vi ner till... sångåfälten? Där började vi med att spela brännboll, vi vann 3 av 4 matcher. sen lunch, sen så vare stafett: lappleken, strutfotboll och irländs julafton. Slutade 1.
Efter det så skulle 1orna egentligen stannat och höra om informationen om nollningen, men jag ska inte vara med på den, så jag gick =)

Nu är jag hemma och är lite småhungrig..



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR