until you come back, I can't breath

Gick upp för att fodra imorse.



Praodag:
Precis, precis, när jag kom, kom även Marie och Irene. De typ.. pratade xd
Sedan när de åkt till skolan igen, började vi att mocka. Och efter mycket gick vi och hämtade Hera och Spóla.
Vi red en liten svänga, och Spóla orkade tillochmed tölta med mig :D Hon var gosig, även om hon tog ett skutt åt sidan för en jätte farlig stig. När vi kom tillbaka så åkte vi ner till det andra stallet, fodrade och mockade där (det kan också ha varit innan ridturen, mitt minne är ju klockrent..) 
och sedan åkte vi hem och rastade dagis hundarna.
Vi åt, lite äckligt vare faktiskt och sedan gick jag och hämtade Isa.

Jag skulle rida henne i paddocken så Irene kunde ta kort på oss till Isa's annons.
Paddocken var lite liten, lite ojämn och jaa. Isa ville inte trava ordentligt - trotsallt bara 4-5? och hon kunde inte riktigt hålla reda på tölt och trav.
Sedan var det Eir's tur, hennes fina man ligger ju på höger sida. Så den skulle ju självklart vara mot kameran - högervarv med andra ord. Men i högervarv var det mest "nerförsbackar" - sluttade mest nedåt. Och hon kan inte riktigt trava neråt. Så trav fick det bli i vänster, även om det inte var riktigt jättebra trav. Och som den naturtöltare hon är gick hon ju som en klocka i den.

Fick åka hem när klockan blev halv 4 - lång dag.


När jag kom hem så typ.. ringde telefonen (a) haha, det var en sådan däringa.. pensionsfonds pratare, som brukar ringa om pensionerna.
Och jag svarade ju bara 'sofia' så hur kan han veta hur gammal jag är? Så han bubblade iaf på en massa om jag hade tänkt på min pension. Och jag svarade: näj, jag har inte börjat tänka på sånt än. O
ch sedan kommer han med värsta jävla redovisningen med hur många procent som inte väljer att spara pension och skit. Och då började jag asgarva ! Men jag räckte över telefonen till linnea då och hon bara satt där, sen så hon gav hon den till mig igen. Men då la jag på. xD

långt inlägg, som ingen läser men aija.
ciao



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR