År 2013 / Juli - December

Juli 
Fortsatte jobba hårt på kyrkan fram till den 12:e. Sedan spenderade jag och Erik lite tid nere i Loftahammar där vi solade, åt, badade, åkte båt och fiskade:
Foto: Erik fiskade upp ett par gäddor idag, denna på 8,5kg!!
Foto: Dagens prognos: härligt men med en gnutta vind!
La ut min moppe på blocket, myste massor med katterna och städade. Erik jobbade hårt eftersom han nu blivit ensam förare på sitt jobb.
Foto: Myser med hjärtat <3
 
Augusti
Katterna levde rövare i lägenheten:
Myste vid Sjöänga med familjen
Foto: Göttar mig vid Sjöänga med familjen!
Plockade svamp med Erik och Gittan:
Foto: Plockat svamp med svärmor och Erik Söderqvist !
Började skolan igen, jippiiie vad kul... Eller inte! Oroade mig inför operationen också, bara några veckor bort, och i och med det började jag äta upp mig!
Foto: It's real yaooo... Nu tar vi djupa andetag och löser allt med skolan och praktik imorn, jäpp så gör vi!
Här någonstans började jag damma av bloggen igen efter 5 månaders uppehåll. Bloggade bland annat om att tjejerna kom hit och chillade med mig, Erik och katterna!
 
September 
Åt min sista, fasta måltid hemma hos mamma och Levi fyllde 1 år:
Foto: Nästsista måltiden - söndagsstek hos mamma!
Foto
Och så var dagen D kommen...
6 veckor med flytande föda väntade, och nästan lika många veckor hemma. Mer om det kan man läsa här om man vill!
Hände inte mycket annat denna månad än det här, började praktiken på skolan i växthuset och så hann jag med att fira Jossan med mat och utgång med resten av gänget med!
Foto: Så här ler jag just nu, eller ah för dagen är det inte alls så där svullet! Annars då? Skulle dö för att få äta popcorn, chips eller att få borsta tänderna ordentligt...
 
Oktober 
Fortsatte ha praktik på skolan och mina drömmar handlade om mat och tuggande. Annars så myste jag väl med katterna som vanligt och så firade vi Erik som fyllde 23!
Den 15:e oktober tog jag min första tugga!
Foto: För 6 veckor sedan tog jag min senaste tugga och imorgon är det meningen att jag ska börja lite smått igen med att tugga mjuk mat.
Lite livrädd, lite glad. Om 6 månader ska jag på återbesök igen och då ska förhoppningsvis det mesta vara läkt!
Och den 25:e oktober tog jag min första ridtur på nästan två år!
Foto: Första ridturen på ca 2 år (??!) avklarad! Fick äran att rida systers pålle som var såå snäll och duktig :D
Den sista "stora" händelsen denna månad var att Oboy var hos tandläkaren och drog bland annat ut två tänder, sötis var han när han var ganska så påverkad av smärtstillandet:
Foto: En kissig, något hög och två tänder fattigare katt påväg hem!
 
November
Foto: Den enda drinken på Platens slog till.. 
Onykter tjej säger gonaaatt nuuu! Awesome kväll jaao
Var aaaspigg (not) efter en krogrunda med massa folk. Egentligen kan man nog inte ens kalla de för en krogrunda!
Jaa, den här månaden bestod såklart av skola och katter som vanligt, men även lite familjemys när vi firade Erik med mat och bowling!
Foto: Asgod mat och ännu godare efterrätt! Snart bowling!
Var sjuk också, såklart, fick reda på massor med slutbetyg och sålde moppen - ÄNTLIGEN!
 
December 
Började månaden med att åka hem till mamma och göra julgodis som lite adventsmys!
Foto: Idag har jag gjort julgodis, möms!
I december gjorde jag väldigt många julgrupper i skolan också, här är en:
Foto: Tack snälla för den fina blomgruppen Linnea Gunnar!
Bra jobbat Sofia Gunnar!
Erik fick efter mycket om och men ÄNTLIGEN hem sitt älskade XBOX one - enda ifrån Frankrike!
Foto: Hejdåå pojkvän! Lär ju inte se'n på ett tag iaf...
#xbox #xboxone
Annars så såg Erik Ghost på Flygeln medan jag var på middag hemma hos pappas kusin med pappa, Linnea och Anneli. Jag hade ganska mycket plugg i skolan, Erik och jag kollade på några nya filmer och självklart kattgos!
Foto: Mina finaste små älsklingar ♡♡
Sista veckan i skolan var väldigt ovärd och nu började man längta till julafton! Erik och jag fixade våra sista julklappar bara några dagar innan dopparedagen men det gick ju bra ändå!
Julaftonsmorgon kom sedan och vi firade här hemma med katterna innan vi åkte till Sturefors på lunch och sen på kvällen hem till Skärblacka!
Foto: Pyntat granen hos mamma! :D
Foto: God jul! <3
Juldagen åkte jag och Erik hem till våra respektive(a?) pappor!
Annandag jul blev det kalkon hemma hos Gittan, MUMS!
Mycket JVM har det blivit, våra bästa juniorkronor!
Nyår kommer spenderas hemma hos Emma och Andreas och massa folk!



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR