Lärare

Jo nu är det såhär att vi skulle ha fixat en APU-plats som börjar nästa vecka. Och den skulle väl helst varit fixad förra terminen eller förra veckan. Alla platser där jag hört andra fråga har sagt att antingen så är det bara universitetselever som kan vara där, eller att det inte finns någonting att göra vid den här tiden på året.
Så i onsdags på mattelektionen när Dragan frågade vilka som INTE hade fixat en APU-plats så räckte jag, och kanske två till, upp handen. Han frågade då inför hela klassen varför just den, som enskild person, inte hade fixat. Han lät oerhört arg dessutom >< Ah, och sen när han kom till mig så berättade jag att jag skulle höra med ett företag i helgen. Fine liksom.
Orga Kvarn, där jag frågade, sa, som alla andra typ, att det inte fanns mycket att göra under den här perioden men de var snälla och sa om jag inte hittade något annat så fick jag självklart vara där. Så det är min reservplan just nu.
Idag på mentorstiden så frågade Dragan igen vilka som inte hade en plats. Jag och två till räckte upp handen. Och han frågade igen varför jag inte hade fixat någon än. Jag sa att de inte hade så mycket att göra, som många andra företag har sagt, men att jag hade det som reserv.
Sedan blir det typ missförstånd, han tror att jag verkligen har en plats även om jag har det som reserv. Elin säger att jag har en plats fast ska hitta någonting bättre, men han fattar fortfarande inte!
Så nu undrar jag, vad äre egentligen för pund som står och diskuterar om MIN APU-plats inför hela klassen?! Varför i helvete kan han inte säga "ja, vi kan ju prata om det senare". Nejdå, nu ska alla höra hur han dumförklarar mig.
Japp, han är härmed utsedd till TBS, ja vad ska man kalla det, dummaste (?) lärare!
Och inte nog med det, han är inte ensam om att diskutera en enskild persons saker inför alla...
La´mama

Det är bra Sofia, säg vad du tycker och ta ingen skit!!! Puss o Kram




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR