Sjukhus

Tidigt i tisdagsmorse (innan 5 någon gång) var jag, Gittan och Lennart och hämtade upp Erik och Izze på jobbet i Tallboda. Erik hade vrålont i magen och hade trots det kört upp ifrån Vimmerby. Han kunde ju inte ringa ambulans där nere eftersom Izze var med..
Vi åkte hem, men smärtan blev bara värre så vid 8 fick ambulansen komma. Därefter var det massor med hemska timmar på akuten och tillsist kom de nog fram till att det var blindtarmen. Klockan 2 kom vi upp till en avdelning (BRAVA, brännskadeavdelningen, de hade fullt på KAVA, kirurgiskavdelning) och när Åsa, Eriks syster, slutat kom hon upp och hälsade på. Fick även skjuts hem av henne och hon tog med mera mat till Izze som är hos dom under tiden (ska hämta honom ikväll).
 
Klockan 2 på natten mellan tisdag och onsdag rullades han in på operation. Blindtarmen var inflammerad och hade tydligen spruckigt på vägen ut. Vid 7.30 var han tillbaka på avdelningen igen. Han hade haft väldigt ont på uppvaket innan dess och även nästan hela förmiddagen.. När jag kom vid 12 så försökte han gå på toa och satt där i 1 timma. Tillslut så fick de sätta kateter och tappa och det var den värsta smärtan i hela sitt liv, sa han. Några timmar på eftermiddagen var väl hyfsade men sen blev det sämre igen.
Halv 7 kom Gittan och Lennart och bytte av mig och de hade varit med på kvällen sen när de varit tvungna att sätta kateter igen, som den här gången lämnats kvar över natten. Pga denna så har han haft väldigt ont hela natten och iprincip inte kunnat sova.
 
Imorse var de på ultraljud för att se om den satt fel, vilket den inte gjorde och eftersom blåsan var tömd så kunde de ta bort den. I samband med det så släppte värsta smärtan, och nyss när jag pratade med honom så mådde han bra. Nu är planen att han ska äta och försöka att gå på toa själv samt sova! Sen skulle han höra av sig när han vill att jag ska komma.
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR