Sex veckor sedan

För exakt 6 veckor sedan satt jag groggy här i soffan och tittade på medan mamma och Erik åt donken. Själv försökte jag få i mig lite milkshake, men eftersom varken den där vaniljglassen eller saften jag fått på sjukhuset fick stanna i magen så var jag väldigt försiktig.
 
Jag satt där i soffan med klister i ansiktet, blod på läpparna, svullet ansikte, blå vänsterhand och en bedövad tunga och kind. 

(ca 1 vecka efter operationen)

Jag satt där och hade ingen aning om hur jobbiga de kommande dagarna skulle bli med hjärtklappningar, ömmande käke och rädslan för att sova. Visste inte hur ont det skulle göra att gäspa eller att jag inte skulle kunna borsta tänderna på en vecka för att jag inte kunde öppna munnen så mycket.
Jag visste inte att pencillinet skulle smaka så illa att de där 3 gångerna om dagen var en kamp mot kräksreflexerna, som jag i bland skulle förlora. Hade ingen aning om hur viktig maten skulle komma att bli, med så mycket mediciner i kroppen och ingen mat blir varje morgon jobbig med yrsel, skakningar och illamående.
 
Jag visste verkligen inte hur de här sex veckorna skulle bli, hur jobbigt det kunde bli att bara äta mjuk mat. Hur jobbigt det var att inte få tugga!
Men idag är det sex veckor sedan operationen, och med det menas att jag - med skräckblandad förtjusning - får börja tugga igen!!!
 
Det var riktigt läskigt, visste inte riktigt om jag vågade eller inte.. Men nu i början så är det ju självklart bara mjuk mat som gäller, men tuggar jag för mycket så känns det ganska så direkt!
 
Nu väntar en 6 månader lång väntan på nästa besök då en sista röntgenbild ska tas och då ska det mesta vara helt läkt!
Första bilden är från den maj och den andra är från förra veckan! Området där tanden varit ska vara lika vitt som det är bredvid, och det tar ungefär ett halvår.
Läkaren berättade också att om man hade tagit en röntgen precis efter operationen så hade området varit precis svart, ett skapligt hålrum med andra ord!
La'mama

Förstår att det varit jätte jobbigt! Att ha ont och bli så dålig av medecinerna som du blev, och inte kunna äta det man vill, ..... Men du har varit tapper och stark! Du fixade det! :) Älskar dig,det vet du va ;) Puss o kram från lilla mamman :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR