Strandgatan två - restaurang & bowling

Igår var det dags för Erik att "få" sin present av mamma och Peter! Nämligen god mat och lite bowling på valfritt ställe, så det blev Strandgatan två.

Vi börjae med mat klockan 6 - ryggbiff som serverades på en het lavasten (ca 400°c) tillsammans med friterad klyftpotatis, coleslaw och någon aoli. Riktigt gott, eftersom man fick tillaga köttet själv ;)
Dock hade vi inte bokat bowling förrän 8 och när alla hade ätit upp var klockan bara halv 7! Så vi bestämde oss för att ta en efterrätt och lite kaffe också! Jag tog chokladtriologi = en chokladmousse i chokladskal, en liten kladdkaka med grädde och en vitchokladmousse i chokladskal som smakade toffee/kola!
 
 
När alla ätit upp denna gången var det inte så långt kvar till vi skulle få spela, så vi gick och letade skor och stod och väntade på vår tur!
Och bowlingen ska vi väl inte prata om ^^ Har kommit fram till att jag inte gör rätt någonstans! Ungefär såhär såg resultatlistan ut:
1. Johan
2. Erik
3. Mamma
4.Peter
5. Linnea
6. Jag
 
Linnea fick typ 198 poäng och Peter hade 100 poäng mer än mig. Så ja, jag sööög! ^^
Men det var iaf en väldigt trevlig och rolig kväll :D
La'mama

Gott o trevligt vare'! :) Det där med bowling är lite knepigt. Peter hade reflekterat över att de inte hade några pilar i golvet. Det är tydligen lättare att sikta då :) Så hädanefter bowlar vi bara på Strandgatan, så har vi ju något att skylla på när det går illa! :D Kramelikram! <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR