Mormor 70 år & Andreas 20 år

Igår så firade vi mormor och kusin hela dagen. Vi började klockan 11 med lite baguetter vid Färjargården. Sedan blev vi indelade i grupper och vi begav oss till industrilandskapet för att leta efter (och ta kort på) statyer, livbojar, museer, infoplaketter och detaljer på byggnader.

Halv 3 åkte vi mot Ågelsjön för att fika och kolla på klätterväggen, vi åkte sedan vidare mot Åby för att se det föredetta polishuset som morfar jobbade i när mormor och han träffades.
I Jursla tittade vi på huset som mormor växte upp och bodde i tills hon fyllde 7.

Vid 5 ungefär så stod vi uppe vid OK Denseln stugan och sjöng åter igen för födelsedagspersonerna och skålade. Mormor tackade för dagen för 473 gången (redan efter "frukosten" vid Färjargården började hon tro att det var slut!) och någon gång därefter började tipspromenaden om de båda huvudpersonerna.

När det var över så åkte grillen och ugnen igång, allas magar knorrade lite grann så köttet och klyftpotatisen slukades snabbt! 
Vi fick reda på vilken grupp som vann den första tävlingen, fast det var inte bara en grupp som vann - utan två! Min grupp (jag, Ann-Louise, Lasse, Sixten, Andreas) och Eriks grupp (Maria, Bertil, Peter) fick ett litet pris :D 
Tipspromenaden blev lite knepig, mormor och Andreas gick också och fick två fel men de fick inte vara med och slåss om priset. Samma sak med mamma och Helena, fast de fick 3 fel, eftersom de var med och gjorde några frågor.
Vem vann då? Jo, med 10/14 poäng så vann faktiskt Erik! xD Vi som levt med dem i hela våra liv kunde inte så mycket, utan nejdå - det var Erik som kunde mest! Haha :D

Aah, kvällen bestod av lekar, mitt lag kom först från botten ;), paketöppning (Andreas fick Blu-Ray-spelare & Mormor fick ett album som alla i släkten + Erik hade svarat på frågor i, typ "om mormor var en; färg, bil, dryck osv; skulle hon vara...", bästa minne och beskrivit med 3 ord och lite sånt. Dessutom fick hon ett fågelbad som Linnea och jag har gjort. Eller mest Linnea och pappa faktiskt ^^)
och 10/halv 11 så blev det tårta!

Dagen blev väldigt lyckad och vi kom i säng framåt midnatt :)
Idag firade vi mamma som fyller 44 år :D
La´mama

En fullspäckad alldeles underbar dag! Och jag är nog lite som mormor för jag älskar när jag har er, och alla mina nära och kära runt omkring mig! <3 :)

Tack för den fina "Toppen" jag fick i födelsedaspresent! Puss och kram från mamman! Glöm inte att hälsa Erik :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR