effektiv

varning för långt inlägg

Igår åkte vi som sagt till mamma, övningskörde lite runt i samhället, sen skulle Linnea hämtas vid ICA och sen körde jag tur och retur Vånga i mörkret! Våfflor till kvällsmat = mums!

Idag körde jag till pappa vid 10 (Linnea och Maria var med också). Klappade hästar och fikade sedan med pappa innan vi hämtade in lite hästar och började rykta. I samma veva kom Emma och hennes barn tillbaka från en tur på Gestur och Zoega.
När Anneli kom hem så hämtade vi Tvistur, eller hon berättade hur jag skulle göra för att fånga honom. Stod och ryktade medan de andra höll på med Dropi.
Sen vare Tvisturs tur! På med sadeln och Anneli visade hur hon longerade, efter ett tag fick jag ta över tills hon tillsist hoppade upp på hästapållen. Skritt och trav i båda varven och han brydde sig inte märkvärt!

Min stora älg!<3

Lunch, med efterrätt :D Efteråt gick vi ut och sadlade alla hästar:
Elli - Gimmen
Anneli - Aska
Linnea - Mánadís
Maria - Elgur
Jag - Viska
Red en kort sväng och när vi kom tillbaka så hörde vi att det small till, då hade pappa skjutit en hjort. När hälften av hästarna var utplockade i hagen och när Anneli red Njála så kom pappa och hämtade spårselen. Hjorten hade tydligen hoppat iväg en liten bit och Skott skulle få leta upp den, jag, Maria och Linnea följde med.
Skott var taggad och efter bara några minuter från spårets början så hittade han hjorten, ca 40 meter ifrån platsen. Lagom glad hund!
På vägen tillbaka så mötte Anneli på Dúfa (alltså hade alla hästar, förutom Ljósbrá, rört på sig under dagen!).

Sen så kom mamma och hämtade oss (efter en snabb fika med pappa) och jag körde tillbaka. Fick skjuts hem av mamma hit till Linköping!

En applåd till dig som orkade läsa allt!
amanda

wiiie en applåd till mig som läste allt!

miss uu soofia! <3

Jossan

Oh jag vet! Längtar längtar längtar! :D Ses imorrn jao! :D <3

La´mama

Klart man orkar läsa mycket när det är du som skriver!

Låter som en helt okej avslutning på ett sportlov. Om inte annat så tyckte jag att det var mysigt med ett besök! :) Puss o kram <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR