År 2012 / Juli - December

Juli:
Fixade massa ärenden inne i stan inför resan. Den 7'de bar det av mot Hamburg där vi skulle se Bon Iver! Sedan blev det Schweiz, Liechtenstein, Österrike och Italien (främst Livigno, några bergspass och Venedig) de nästkommande 10 dagarna!
Resten av juli tillbringades framför OS och/eller nere i Loftahammar!
En viss With Touch Great Gatsby kom in i våra liv också!
 
Assnygg, jag vet!

Augusti:
Var uppe hos pappa och hästarna, Molly kom och red på Perla, jag träffade Scott för första gången och det blev några svampplockningsrundor också!
Jag klippte av mig håret, igen, Linnea och jag vurpade med moppen och jag firade Mysan! Pappa fick hem en till hund - Nero!
Den 21'e började skolan och vi fick några nykomlingar från Säbyholm i klassen. Kissemissarna fick en klätterställning!

September:
Jag köpte mig en smartphone - Samsung Galaxy SII ! Åkte ner till Loftahammar för att äta lite kräftor och umgås med Per och Lilian.
Praktiken började och pågick i 2 veckor (var på Blomstertorget i Linköping), det hanns även med en skördedag en lördag på skolan.
3 kattungar föddes hos pappa!
Diego, Peach och Rut
Molly kom och red på Perla, dock hade vi otur med vädret så det spöregnade heeela tiden. Kan ju nämna att vi gick ca 3 km!

Oktober:
Skolan rullade på som vanligt, Erik fyllde 22 år!
Blev förkyld och knäna började krångla mera..
Allt hände på en helg - Stor-Kerstin somnade in efter en lång tid med cancer och Eriks pappa ramlade ner från ett tak och bröt revben samt punkterade en lunga.. Inte nog med så fick Ljósbrá kolik och var tvungen att avlivas.
Oktober var också månaden då Erik fick veta att han blivit uppsagd.
 
November:
Höstlovet spenderades med näsan nergrävd i matteboken då jag kommit efter väldigt mycket eftersom jag varit borta från mattelektionerna ca en halv termin. Jag hann även gå på en väldigt fin begravning. I början på höstlovet fick Johan sy lite i huvudet då han fått en slägga "slängd" på sig.
Knäna krånglade lite mera och jag kollade mycket på Drop Dead Diva (en serie). Tvistur åkte till Anna Andersson för inridning! Har för mig att Elgur blev såld i slutet av månaden, eller till och med i början på december.
Den 25 november åkte vi upp till Örebro för att kolla på en kisse! Efter ett par timmars gos så bestämde vi oss för att tinga honom!
Den sista november blev det veterinärbesök för grabbarna grus, en väldigt deppig dag då Pucko fick diagnosen Medial Patellaluxation och vår försäkring täckte inte operation. Oboy hade trånga näsgångar, men det behövde man inte göra något åt.
 
December:
Den elfte blev det veterinärbesök på Valla för en andra utlåtelse. En operation är nödvändig men priset blev godkänt av våra plånböcker så vi bokade in en tid den 16 januari! Lättnad.
December-månad har känts jättelång eftersom vi väntat på att få komma och hämta Levi, så utöver skolan blev det mest bara att förbereda sig!
Några småprov i skolan, ett ortopedbesök och nya gardiner hann vi med innan skolavslutningen var kommen och det äntligen var dags att åka upp till Örebro och hämta hem vår älskade Levi!
Åkte även till Anna Andersson för att se Tvistur bli riden, fina killen!
Massa mys och julfirande december ut!
Nyårsafton kommer att spenderas hos Rickard, den som lever får se hur det går!

La'mama

Fin summering av året som gått! Ett år fyllt av både glädje och sorg. Men det är väl så det är i livet, man får försöka ta tillvara alla glädjeämnen man har trots allt. Vi får tänka på alla fina minnen vi har av dom som lämnat oss <3 Ett nytt år är på ingång. Hoppas att det bjuder på glädjefyllda stunder och nya utmaningar och jag önskar dig och Erik ett Gott Nytt År /Puss o Kram Älskar dig <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR