dagen full av hästar!

Idag vid 11 befann vi oss på Stora Ulveryd och klappade på en hund vid namn With Touch Great Gatsby 'Scott', får se om han kanske blir pappas foderhund eller om han åker hem snart!
I alla fall så åt vi lunch och sedan kom Molly, Åsa och Micke (Eriks systerdotter, syster och svåger(?)) för Molly (3½ år) var minsann sugen på att rida lilla shettisen Perla!

Det gick väldigt bra och hon red till och med själv en bra bit och så travade vi såklart - som hon skrattade då!
När vi lämnat Perla i hagen så fick jag till och med en kram av henne - och hon är vääldigt snål med sina kramar :D Micke sa att jag var lite som en hjälte i hennes ögon ^^

När de åkt så gick Erik till skogen för att plocka svamp och jag gick till hagen för att hämta in min gråa springare!
Myste lite i boxen med rykt och flugsprej - flygfäna var förjävliga idag! Provade även tränset som Linnea och jag köpt tillsammans, och han blev så fin så :D

När Tvistur var skinande ren och blank så tog jag med mig flugsprejen och en extra flughuva upp i hagen för att rädda resten av hästarna.
Elgur och Aska hade tappat sina huvor, men Elgur var värst drabbad så han fick bli den lycklige! Gick loss med sprejen på de 8 hästarna och de blev ganska så nöjda med det! :D

Nu så sitter vi hemma i soffan och myser med katterna och jag är ganska så slut i benen ^^
La´mama

En härlig dag verkar ni ha haft. Hittade Erik någon svamp då, kan man fråga sig...
Ha det så bra! :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR