bitten off more than you can chew

Idag var första skoldagen, hade stora förhoppningar och kände mig till och med lite peppad. 
 
Modet sjönk fortare än fortast.
 
När vi gick igenom det nya schemat (för två veckor framåt) så var allt bara bajs och ingenting verkade logiskt. 
Mellan 9 och 10:10 gjorde vi precis ingenting (läraren stod tydligen i en annan sal och väntade). Vi gick igenom 3 kurser och klockan 11 var det slut för dagen - eller inte för mig, Jossan och de nya i klassen som tydligen skulle ha en genomgång klockan halv 1 ?!
Jag och Jossan följde iaf med Jonas direkt istället för att vänta så länge, och då fick vi reda på hur det låg till med schemat egentligen.
Det visade sig att även om både Jossan och jag valt Svenska 2 så skulle vi inte läsa det tillsammans, eftersom jag hade valt utökat och hon individuellt. Så jag skulle alltså ha en lektion klockan 4 idag. Oj vad kul att vänta i 5 timmar alldeles ensam sa jag då. Eller kanske inte.

Kunde inte riktigt tänka klart eftersom jag var så frustrerad över precis allting, så jag glömde fråga massor.
Men den där håltimman på två timmar som är på torsdagar skulle tydligen inte finnas kvar, fast hur det blir istället vet jag inte.

Så imorn blire research för fulla muggar, måste få fram ett ordentligt schema som faktiskt ska gälla framöver. Annars har jag faktiskt ingen lust att läsa Svenska 2 och Engelska 2 om det ska vara håltimmar och svinlånga, många dagar. Så ska adet ju självklart vara läxor på det där, och det vet jag inte om jag orkar. Då känns det som om jag lika gärna kunde stannat på Thorén - jag menar mycket läxor, inga kurser med mina hooomies, långa, tråkiga dagar. Nätack, jag valde den här linjen för att det skulle vara kul och bli lite enklare att gå upp på morgonen. Inte bli en zombie som går upp - äter - åker till skolan - skolan - åker hem - pluggar - äter - pluggar - sover och så går det runt.
Vet ju faktiskt inte ens om jag vill läsa vidare efter skolan, och om jag skulle vilja det så kan jag ju läsa upp det då.
 
 
 
Jossan

Äckel schema det där! <3

Jossan

Det kommer mer bilder! :D Ska tjuva systers systemkamera någon dag! :)<3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR