13/7, Dag 7 - Venedig (Dag 2)

0 mil
 
Fick frukosten till rummet till halv 9, och innan halv 10 så var vi ute och gick. Det enda som vi hade planerat var att gå in i San Marco kyrkan, så vi ställde oss i den väldigt långa kön i solgasset och väntade. När vi väl kom in så var jag tvungen att ta på mig två tygbitar, eftersom jag hade bara axlar och för kort klänning - tydligen. Dock så tycker de att det är helt okej att ha kortkortkorta shorts på sig? Samma sak med killar som visade axlarna.
Aja, vi kom iaf in, Erik kollade lite, jag försökte att inte börja skratta åt alla tanter som gick och bad hela tiden. Sen så gick vi upp till terrassen och kollade lite innan vi gick ut i från kyrkan.

Här står vi i kö...
Lite mosaikkonst utanpå kyrkan.

De här hästarna togs från Konstantinopel som krigsbyte till Venedig på 1200-talet. Kopior av dem står på terrassen.

Svinsöt, svinvarmt och lite småbutter.
 
Sen så gick vi vidare, kollade in i butiker och räknade väskförsäljare (sånna som står lite var som helst med fejkmärkesväskor uppställda på en duk mitt på gatan). 
Hotel Bauer, kostar typ 3000kr/natt..

Sen så blev det dags för mat, gick runt och letade ett bra tag. Tillsist så tog vi en restaurang som låg precis vid den stora kanalen och nära en av de stora broarna.

Erik åt spaghetti och musslor, jag åt kyckling
 
Sen kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde mera! Tror väl att vi irrade runt, kollade in i märkesbutiker och lite sånt. Åt massa glass iaf! Och Erik köpte en fin anteckningsbok, kommer väl upp bilder på allt vi köpte någon gång!
La´mama

Vilken pampig kyrka! Går inte att jämföra med någon av våra kyrkor.... Tycker du var rätt söt i tygstycken, kanske något du skulle ha på dig lite oftare ;p
Du glömde skriva att Erik köpte ett jätte fint halssmycke till dig :)
kram från mamman




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR