nödvändigt

Precis nu (8.30) börjar jag min tysklektion och är troligen väldigt trött! Men i skrivande stund är jag ganska pigg faktiskt. Iaf, här kommer min önskelista över bra saker man vill ha i livet:

  • En bra utbildning - någonstans måste man ju komma? Dessutom vill man gå på en bra skola med välutbildad personal som är pushande!
  • Ett bra och roligt arbete - efter utbildningen/arna så vill man jobba, tjäna cash liksom. Helst ska det ju vara något man tycker är roligt och finner är givande.
  • Hitta livspartnerN - Man vill hitta någon söt, snäll, underhållande person som man kan leva resten av sitt liv med. Någon som man kan skratta ihop med! (Anledningen till det stora "n'et" är för att jag tyckte det var gangstah-stile liksom)
  • Resa - upptäcka världen! (Ska komma ihåg att lägga upp en lista över mina ställen jag vill åka till..)
  • Skaffa barn - helst innan man blir 30, man vill ju inte att barnet ska skämmas liksom.. För min del blir det nog bara ett litet glin, uscha för barn!
  • Pensionera sig - efter ett långt och lärorikt liv (förhoppningsvis) så har man kommit fram till åldern 65 (eller mindre om man har massa pengar och för-pensionerar sig, eller mer om man trivs i jobbet) och man känner att man vill slå sig ner i en liten mindre lya någonstans och bara njuta av de åren man har kvar.
  • Döden - oj, det låter då inte bra att döden står med på min önskelista, men vänta! När man dör så vill man inte att nära och kära lägger ner massa med pengar på blommor och skit, bryr jag mig om sånt kanske?! Näh vettja, skänk dem till välgörenhet (ex. cancerfond, diabetesfond, motverka djurplågeri(!) barnen i Afrika osv). Blommor gör ingenting, men pengar till välgörenhet gör någonting!

Ja, där är min "önskelista". Vet inte vart jag vill komma med den, men där är den iaf! Har säkert glömt 20057 saker, har säkert skrivit dit saker som inte är passande - mäh, vem bryr sig?!

ciaao
La´mama

Du är rolig du:) Men det var ju rätt mycket kloka ord.

Följer du din önskelista kommer du att lyckas bra här i livet!!!

Puss o kram mammma




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR