Julgrupper!

Idag så har vi haft en kul skoldag faktiskt! Även om den började lite segt med biologi.. Sen hade vi iaf odling då vi fick göra julgrupper - askul! 
Lunch och sen på naturbruket så fortsatte vi med julgupperna och vi fick även en uppgift om att ta reda på lite om blommorna som vi hade med i julgrupperna.

Här kommer lite bilder som jag hittade på mobilen:

före efter
Ser dock helt sjuk ut på "efter"-bilden...

Kissen ville inte ligga kvar i sängen när jag kom fram med kameran...

Julgrupperna (minus en som jag glömde ta kort på..)
Från vänster:
Grupp 1 till mamma:
Rosa/röd julstjärna (20kr), rosa hyacint (15kr), två murgöna (15kr/st) och ett guldigt hjärta (10kr), korg (8kr) och vitt "trassel" som inte syns = 83:-
Grupp 2 till Gittan:
Röd julstjärna (20kr), korg (10kr) och rött "trassel" = 30:-
Grupp 3 till mamma:
Röd julstjärna (20kr), mörkgrön hängväxt (10kr), grön sprialväxt (15kr), korg (8kr) och rött "trassel" = 53:-

Har kanske räknat fel på grupp 1 och 3 för jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade i dem och hur mycket det kostade. Hade också sagt till mamma att grupp 1 skulle kosta 63:- men då hade jag glömt bort att jag tog två murgröna istället för en och det guldiga hjärtat ^^ 
Så på bilden som ni ser på bilden så står det 63, 53 och 25, och det var innan jag bestämde mig för att ta hem Gittans idag och då frågade jag Pia och då så blev det 30 istället ;D
Så vi får se vad de säger om grupperna på måndag när mamma kommer och hämtar de andra två!

Imorn blire stan här i Linköping med bästa tjejorna från klassen - JULSHOPPING!
Jossan

Dina blev ju också galet bra! Aa tagga som satan inför imorrn! :D

La´mama

Fin i håret blev du och julgrupperna ser jätte fina ut!

Låter som en perfekt skoldag när man får göra något man tycker är kul!

Kramizar!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR