14 juni

Igår så gick jag upp alldeles för tidigt, åkte hem till pappa och satt och väntade i 2 timmar på att vi skulle fira Johan's student. Men vad får man reda på då? Jo, att vi - klockan 7! - ska åka till Kapten Bille's och fira... Lite sur blidde jag då. Vid typ 2 kom Erik, vi pratade lite och sedan skulle jag mota kor, så han åkte hem. ♥

Innan vi började mota kor var vi tvugna att flytta på Dropi, Tvistur och Njála. Jag fångade Tvistur! Alldeles själv :D Eller Anneli stod och sa hur jag skulle göra; gå rakt på med bestämda steg, håll runt halsen, stanna nu! Och lite så där, men jag är asnöjd :D

När vi motade kor så red jag på Gestur och Anneli på Aska, pappa, Linnea och Johan kollade öronnummer och motade in dem i fållan. Vi motade ut kossor också, och sen motade vi tillbaka några till en hage.
Sen när vi skulle gå tillbaka med unghästarna så upptäckte jag att det stod en ko i den hagen xD Vi hade visst missat en... Men den var inte så svår att mota som tur var :)
På kvällen sen så åkte vi ju till Bille's, åt mat där tillsammans med familjen, Angelica, Martin och farmor.

Idag så väckte pappa mig 20 över 9. Åt frukost och nu sitter jag här i vårt stora hus helt ensam. Alla är i väg och jobbar ^^
Men nu ska jag snart ut och rida!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR