Lag-SM, lördag - söndag

Först på lördagen var det Terräng, den red Frida. Det gick inte så bra, för hon kom nog sist.
Sen efter det var det Stilpass, gick ändå väldigt bra. För att ha tränat i två veckor och för att vara första gången man tävlar så =)
Jag kom 11'a av 14 ekipage och vann gjorde Michaela, hon vann även Terrängen.
Efter det var den lite fyrgång som Flisan och Filip red, har jag för mig. Det gick väl sådär för dom, inte sist iaf :)
Sedan efter lunch var det invigning och lag-show. Vi hade ju tema 'sagan om ringen' och självklart så vann vi =D Med poängen 9.60.
Sen var det femgång, tror jag - kommer inte ihåg ordningen xd Det gick ganska bra ändå, fick bara fel galopp en gång och så belv det ju inte så mycket sväv i passen. Men jag är nöjd med min 9'onde plats :)

Efter det åkte vi hem för att dusch och kom sedan tillbaka för att vara med på Ryttarfesten.
Det blev mat, lotteri och sång.


Söndag.
Gick upp ganska tidigt ändå, såg på dressyren. Flisan kom 7'a har jag för mig, eller uppåt någon placering.
Resten av dagen var dem mest töltgrenar. Jag gjorde ingenting förutom att ta ner staket och vara lite grindvakt med Frida. Innan avslutningen var det en häst med ryttare som gick omkull på asfalten, det såg lite äckligt ut. Ryttaren åkte till akuten och hästen fick skrapsår på halsen och båda knäna. Det blev inte så jättefarligt ändå, ryttaren skrapade upp båda händerna. Jag skulle nog tro att hon fick en liten hjärnskakning också.
Sen var det ju avslutning iaf, vi kom 7'a - 3hundradelar efter Fengur. Men vi slog ju Framtid, som kom på en 10'e plats.
Många åkte ju hem, men jag stannade kvar och hjälpte till. :)

dat var väl allt.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR